«Ένας δρόμος ποτισμένος με αίμα και δάκρυα εγκλωβισμένος σε ιστορίες για θυμό και ανάθεμα. Τόσο «μικρή» είναι τελικά η εξουσία για τα αυτονόητα;» σχολιάζει για το δρόμο στο Στόμιο και το έργο αποκατάστασής του, ο επικεφαλής της Ριζοσπαστικής και Οικολογικής Συνεργασίας, Νίκος Στουπής. Σε ανακοίνωσή του για τα όσα συζητήθηκαν επί του θέματος στο Περιφερειακό Συμβούλιο Στ.Ελλάδας αναφέρει:
• Η ανθρώπινη ζωή είναι ανεκτίμητης αξίας και όχι παιχνίδι για να υποθηκεύεται στη πολιτική αντιπαράθεση, ούτε μπορεί να γίνεται «παίγνιο» προσωπικών «γινατιών»!
• Το παιχνίδι της «κολοκυθιάς» με τις δύο μελέτες για τον δρόμο αποπνέει οσμή σκανδάλου;
• Οι εκ των υστέρων «Θρηνούσες Μαγδαληνές» είχαν την ευκαιρία τους στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, αλλά δεν υιοθέτησαν την πρόταση διεξόδου της Ριζοσπαστικής Οικολογικής Συνεργασίας, που παραμένει στο τραπέζι ως η μοναδική ρεαλιστική αντιμετώπισης του προβλήματος.
Η επί ώρες συζήτηση, για δεύτερη φορά σε δύο μήνες στο Περιφερειακό Συμβούλιο, μπορεί να ήταν πολιτικά αποκαλυπτική, δυστυχώς όμως δεν έγινε δυνατόν να αντιμετωπίσει το άμεσο και επίκαιρο πρόβλημα των καταπτώσεων στο ενός ρεύματος κυκλοφορίας κομμάτι Στόμιο Οξυλίθου – Πλατάνας Κύμης, όπου πριν τρία χρόνια είχαμε το ατύχημα με τον ακρωτηριασμό της κοπέλας, όπου είχαμε έξαρση των φαινομένων μετά την τελευταία κακοκαιρία που με ιδιαίτερη ένταση κτύπησε την Βόρεια και Ανατολική Εύβοια, με αποκορύφωμα τα ατυχήματα τις μέρες του Πάσχα με την μεγάλη κίνηση που τα φανάρια έπαψαν λόγω βλάβης να λειτουργούν.
Η φίλο-κυβερνητική πλειοψηφία του Περιφερειακού Συμβουλίου (χωρίς ούτε με μια εξαίρεση των τοπικών Περιφερειακών Συμβούλων της Περιοχής στην ψηφοφορία), οχυρωμένη πίσω από τις απόψεις μιας «αδιάβαστης» – όπως απεδείχθη – τεχνικής ηγεσίας που προΐσταται, και εγκλωβισμένη σε γραφειοκρατικές αγκυλώσεις, αρνήθηκε να διαχωρίσει και να υλοποιήσει στα σίγουρα το επείγον και επιτακτικό έργο (όπως πρότεινε ο Δήμος Κύμης – Αλιβερίου) με βάσει την μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας & Κλιματικής Αλλαγής ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ με την διαδικασία του κατεπείγοντος και εξασφαλισμένες πιστώσεις. Συνεπικουρήθηκε σε αυτό από την παρά-ταξη του κ. Παπανδρέου, και έλαβε αμνηστία από την «Λαϊκή Συσπείρωση» που λόγω διαφορετικού πολιτικού σκεπτικού τοποθετήθηκε με λευκό. Αρνήθηκε στην ψηφοφορία την υιοθέτηση της πρότασης, που κατέθεσε δια του Επικεφαλής Περιφερειακού Συμβούλου της Νίκου Στουπή, η Ριζοσπαστική και Οικολογική συνεργασία: «Ο Περιφερειάρχης να αναλάβει ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο και ο υπεύθυνος της εκπονηθείσας μελέτης από το Παν/μιο Πατρών, ο αντιπεριφερειάρχης Νομαρχιακής Ενότητας Εύβοιας, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Ευ-βοίας με τους αντίστοιχους μελετητές της ενιαίας άλλης μελέτης που έχει δημοπρατήσει η πρώην Νομαρχία με την συνδρομή του ΤΕΕ, να διασαφηνίσουν και να καταλήξουν.
• Είναι έτοιμη για δημοπράτηση η μελέτη του Υπουργείου; Προχωρούμε άμεσα. Διαπραγματευόμαστε την αφαίρεση αυτού του τμήματος της με τα αντίστοιχα οικονομικά της από την άλλη μελέτη.
• Χρειάζονται συμπληρώσεις στην μελέτη του Υπουργείου; Καλούμε την ομάδα της άλλης μελέτης να τις πραγματοποιήσει κατά προτεραιότητα, στο ήδη συμφωνηθέν τίμημα, και προχωράμε στην άμεση δημοπράτηση του συγκεκριμένου κομματιού του έργου.
• Σε κάθε περίπτωση συνεχίζεται η μελέτη για την αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων της οδού και γίνεται προσπάθεια εξεύρεσης των πόρων που θα απαιτηθούν».
Διάλεξε και το παρέπεμψε στο άγνωστο και σίγουρα μακρινό μέλλον, όταν θα ολοκληρωθεί η μελέτη της πρώην Νομαρχίας Εύβοιας για τα συνολικά προβλήματα του δρόμου στο μήκος των 2,5 χιλιομέτρων του, και όταν εξασφαλιστούν οι τεράστιες πιστώσεις που αυτή θα απαιτεί.
Το ιδεολογικό επιχείρημα; Οι κάτοικοι της Περιοχής είναι διατιθέμενοι να περιμένουν λίγο χρόνο ακόμα στα τόσα χρόνια που περίμεναν, αρκεί να ολοκληρωθεί σωστά το έργο!
Το άλλοθι για την ανευθυνότητα της ανασφαλούς διέλευσης οδηγών και οχημάτων; Για τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Νομαρχιακής Ενότητας Εύβοιας, σύμφωνα με τον Προϊστάμενο της, «ο δρόμος θεωρείται κλειστός»!!! …
Το πρόβλημα δυστυχώς εξακολουθεί να υφίσταται. Ανεξάρτητα των πολιτικών κοκορομαχιών που ακολούθησαν και θα ακολουθήσουν. Το βιώνουν οι κάτοικοι της Περιοχής στις καθημερινές τους μετακινήσεις, και οι επαγγελματίες του παραλιακού μετώπου που μέρα την μέρα βλέπουν τον τζίρο τους να συρρικνώνεται σε συνθήκες γενικότερης οικονομικής κρίσης. Το βιώνουν καθημερινοί οι μετακινούμενοι από και προς την Σκύρο. Θα το βιώσουν οι κάτοικοι του ορεινού μετώπου αν υποχρεωτικά εκτραπεί η κυκλοφορία μέσω του προβληματικού παλαιού οδικού άξονα που διέρχεται από τους οικισμούς τους, ο οποίος ανεξάρτητα των προβλημάτων κατάρρευσης που εμφανίζει, ακόμα και αν επιδιορθωθούν, αδυνατεί να υποδεχτεί έναν τόσο μεγάλο ποσοτικά και ποιοτικά κυκλοφοριακά φόρτο. Θα μεγεθυνθεί υπέρμετρα όσον προχωράμε στην καλοκαιρινή τουριστική σαιζόν.
Η λύση δεν είναι οι προσευχές να μην βιώσουμε την τραγικότητα ενός επερχόμενου ατυχήματος, όπου τότε ο καθένας θα προσπαθεί να αποσείσει από πάνω του τις όποιες ευθύνες του αναλογούν. Η λύση υπάρχει στην πρόταση που έχουμε καταθέσει και είναι στο τραπέζι όσο ποτέ άλλοτε επίκαιρη.
(ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΣΤΟΥΠΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ του ΠΣ)
«….Δυστυχώς εμφανιζόμαστε καθυστερημένοι και ανακόλουθοι. Επανέρχεται με άλλη μορφή, αλλά στην ουσία του χωρίς να αντιμετωπίζεται, το ίδιο θέμα που και στην προηγούμενη συνεδρίαση με την παρέμβαση του Δημάρχου Κύμης–Αλιβερίου είχε τεθεί:
Η οικονομική – συγκοινωνιακή – κοινωνική αποκοπή ενός μεγάλου πληθυσμιακού κομματιού που αφορά όλο το παραλιακό τμήμα της Ανατολικής Εύβοιας και την μοναδική δίοδο και σύνδεση με την Νήσο Σκύρο. Ένα θέμα που έχει αναπτυξιακές διαστάσεις, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες κρίσης που μαστίζει την χώρα, στις συνθήκες παραγωγικής αποδιάρθρωσης του Νομού και της Περιοχής.
Μα πάνω από όλα που κυρίως σχετίζεται με την ανθρώπινη ζωή, αφού με βάσει και τις τελευταίες εξελίξεις ( νέες κατολισθήσεις από την τελευταία κακοκαιρία, βλάβη στα φανάρια) είχαμε την περίοδο του Πάσχα τρία ατυχήματα –ευτυχώς μόνο με υλικές ζημιές.
Είναι όμως θέμα τύχης αλλά και μάλλον χρόνου να έρθουν τα χειρότερα, χωρίς να θέλω να γίνω μάντης κακών, αφού η συντεταγμένη πολιτεία, μέσω της αστυνομίας, αντιμετωπίζει το πρόβλημα απλά με την επιβολή προστίμου 200 ευρώ, στους εμπλεκόμενους στο ατύχημα οδηγούς, λόγω διέλευσης από κλειστό χαρακτηρισμένο – σύμφωνα με τις τεχνικές υπηρεσίες- δρόμο…Η συζήτηση, και ουσιαστικά οι μη απαντήσεις που λάβαμε στις ερωτήσεις μας, ανέδειξαν δύο πολιτικά ζητήματα:
α. Μήπως έχουμε να κάνουμε με την οσμή ενός οικονομικού σκανδάλου; Πως αλλιώς να το χαρακτηρίσω όταν για το συγκεκριμένο κομμάτι έργου που αναφερόμαστε υπάρχουν δύο χρηματοδοτήσεις; Μια του Υπουργείου που έχει πληρωθεί και έχει παράξει έργο και μια της τέως Νομαρχίας που έχει δημοπρατηθεί και αναμένουμε τα αποτελέσματα της ; Χρειάζονται ή δεν χρειάζονται όπως η μελέτη του Παν/μιου Πατρών διατείνεται γεωτρήσεις, κόστους 200.000 περίπου ευρώ όπως ακούμε, όταν έχουμε μπροστά μας το εδαφικό προφίλ και μιλάμε για ενιαίο συμπαγές έδαφος χωρίς επιφάνεια διολίσθησης; Θα βάλουμε χέρι στα πρανή του βουνού, παρόλο ότι το Παν/μιο το θεωρεί απαγορευτικό και επικίνδυνο; Θα ανοίξουμε τελικά φάμπρικα διασπάθισης δημόσιου χρήματος;
β. Είμαστε μάρτυρες αλληλοσυγκρουόμενων απόψεων . Τι είδους μελέτη έχει αναθέσει η πρώην Νομαρχία; Συμπεριλαμβάνει έργα επί του θαλάσσιου μετώπου; Και αν ναι γιατί αυτό δεν συμπεριλαμβάνεται στον τίτλο του έργου, στην περίληψη διακήρυξης στο περιοδικό του ΤΕΕ; Και αν ναι γιατί στις ειδικότητες των μελετητικών έργων δεν συμπεριλαμβάνεται αυτή των λιμενικών έργων; Είναι τελικά μελέτη ή παρατηρήσεις το πόνημα του Παν/μιου Πατρών; Απαιτείται ή δεν απαιτείται μελέτη εφαρμογής για τέτοιου τύπου έργα σαν αυτά που προτείνει η μελέτη του Πανεπιστήμιου Πατρών; Ισχύει ή δεν ισχύει η εγκύκλιος 37 &38 που επικαλείται η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Ενότητας και που το έγγραφο του Υπουργείου αμφισβητεί;
Ο κ. αντιπεριφερειάρχης από την μια σκοπιά, σωστά υποστηρίζει όλα όσα η υπηρεσία που εποπτεύει προβάλλει. Με αυτή την έννοια όμως το όλο θέμα συνιστά για μας σοβαρό πρόβλημα για την διεύθυνση τεχνικών έργων Εύβοιας άσχετα αν ή αιτία είναι άγνοια ή υποκρύπτει πιθανό δόλο…Και ναι μεν μιλάμε για τεχνικά θέματα, όμως τώρα που βγήκαν στον αέρα διάφορα, βαθιά πολιτικού περιεχομένου θέματα, παρακαλώ την προσοχή των συναδέλφων επικεφαλής των παρατάξεων και ιδιαίτερα τους συναδέλφους Ευβοείς Περιφερειακούς Συμβούλους, θα πάρουμε την ευθύνη να νομιμοποιήσουμε και πολιτικά ένα πιθανό οικονομικό σκάνδαλο;….
Η διέξοδος και η λύση μπροστά σε αυτή την κατάσταση είναι μία.
Την προτείνουμε και την θέτουμε σε ψηφοφορία :
Ο Περιφερειάρχης να αναλάβει τώρα ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι το Υπουργείο και ο υπεύθυνος της εκπονηθείσας μελέτης από το Παν/μιο Πατρών, ο αντιπεριφερειάρχης Νομαρχιακής Ενότητας Εύβοιας, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών Ευβοίας με τους αντίστοιχους μελετητές της ενιαίας άλλης μελέτης που έχει δημοπρατήσει η πρώην Νομαρχία, με την συνδρομή του ΤΕΕ, να διασαφηνίσουν και να καταλήξουν…
• Είναι έτοιμη για δημοπράτηση η μελέτη του Υπουργείου; Προχωρούμε άμεσα. Διαπραγματευόμαστε την αφαίρεση αυτού του τμήματος της με τα αντίστοιχα οικονομικά της από την άλλη μελέτη.
• Χρειάζονται συμπληρώσεις στην μελέτη του Υπουργείου; Καλούμε την ομάδα της άλλης μελέτης να τις πραγματοποιήσει κατά προτεραιότητα, στο ήδη συμφωνηθέν τίμημα, και προχωράμε στην άμεση δημοπράτηση του συγκεκριμένου κομματιού του έργου.
• Σε κάθε περίπτωση συνεχίζεται η μελέτη για την αντιμετώπιση του συνόλου των προβλημάτων της οδού και γίνεται προσπάθεια εξεύρεσης των πόρων που θα απαιτηθούν…».