Στον «αέρα» βρίσκεται η άδεια οικοδομής του Υπεραστικού Σταθμού ΚΤΕΛ με ευθύνη της Πολεοδομίας του Δήμου Χαλκιδέων, αφού η νομοθεσία προβλέπει «ειδική διαδικασία» για την έκδοση της, ενέργεια που το αρμόδιο τμήμα του Δήμου δεν ακολούθησε (άγνωστο γιατί), αλλά και οι μηχανικοί του Υπεραστικού ΚΤΕΛ αγνόησαν!(επίσης άγνωστο γιατί)
Δεν είναι δυνατόν κυρίως η πλευρά του Δήμου με έναν «εμπειρότατο» προϊστάμενο τον κ. Ξηντάρα που υπογράφει την άδεια «να μην γνωρίζει ότι χρειάζεται μελέτη για ειδικούς όρους δόμησης απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου, έγκριση από το ΥΠΕΧΩΔΕ και έκδοση Προεδρικού Διατάγματος» για να είναι εντός νομιμότητας!
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και όταν μια οικοδομή προς κατασκευή βρίσκεται σε «πράσινη ζώνη» η πιο πάνω διαδικασία είναι επιβεβλημένη και τη γνωρίζουν ακόμη και οι πρωτοετείς φοιτητές του Πολυτεχνείου, πόσο μάλλον εμπειρότατοι μηχανικοί του Δήμου που ασχολήθηκαν με τον έλεγχο και την έγκριση της άδειας.
Αυτή είναι η ουσία του προβλήματος και όλα αυτά τα χρόνια «ουδείς ασχολήθηκε ή ενδιαφέρθηκε» και σήμερα ανακινήθηκε το θέμα (πιθανόν και από λόγους ανταγωνισμού) όταν το ΚΤΕΛ άρχισε να βολιδοσκοπεί επενδυτές για να επενδύσουν στο Εμπορικό Κέντρο του κτιρίου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ.
Το θέμα έχει ήδη απασχολήσει και τον Εμπορικό Σύλλογο Χαλκίδας που αντέδρασε στο ενδεχόμενο δημιουργίας υπεραγοράς στο ΚΤΕΛ και αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο Διοικητικό Συμβούλιο αλλά και τους «πλησίον» επενδυτές στην περιοχή.
Το θέμα είναι «το Τεχνικό Επιμελητήριο ανακίνησε το θέμα …κατ’ εντολή ή απλώς από ενδιαφέρον;» αλλά όπως και να έχει το θέμα «το ΚΤΕΛ δεν φέρει καμία ευθύνη διότι η πολεοδομία του Δήμου (δηλαδή το Δημόσιο) ενέκρινε την άδεια», και προφανώς οι όποιες ευθύνες βαρύνουν τον προϊστάμενο της Πολεοδομίας (τότε) κ. Ξηντάρα και όσων υπογράφουν στην εν λόγω άδεια.
Ακόμη και στην περίπτωση που η πολεοδομία του Δήμου (σήμερα) ανακαλέσει την άδεια και επιβάλλει διακοπή των εργασιών το ΚΤΕΛ με τις τεχνικούς του συμβούλους έχει τη δυνατότητα να σχηματίσει το σχετικό φάκελο της μελέτης να τον υποβάλλει στο Δήμο και να ακολουθήσει την προβλεπόμενη διαδικασία.
Σύμφωνα με τους νομικούς κύκλους «εάν το ΚΤΕΛ προσφύγει στα Διοικητικά Δικαστήρια θα δικαιωθεί σίγουρα διότι η ευθύνη ανήκει καθ’ ολοκληρίαν στην Πολεοδομία του Δήμου» τη στιγμή που το ΚΤΕΛ έχει υποβάλλει αληθή στοιχεία στα οποία δεν έχει παρεκκλίνει καθόλου, από τα αναγραφόμενα στους σχετικούς φακέλους. Αυτό το οποίο δεν έχει απαντηθεί μέχρι στιγμής είναι «πως το Τεχνικό Επιμελητήριο …αποφάσισε μετά από τόσα χρόνια να …ερευνήσει(!) το θέμα» όταν «τότε είχε δημιουργηθεί θόρυβος για την κατασκευή λόγω της ιδιαιτερότητας της περιοχής» και δεν είχε …ανοίξει ούτε …μύτη!
Ακόμη ένα «αξιοπερίεργο γεγονός είναι το εξής: «Όταν το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο δεν προβλέπει εκεί σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων, πως στην Πολεοδομική μελέτη ορίζεται με αυτόν τον χαρακτηρισμό;».
Προφανώς σε αυτά τα ερωτήματα πρέπει να απαντήσει επί της ουσίας ο Δήμος αφού σύμφωνα με τα δεδομένα «το ΚΤΕΛ ουδεμία ευθύνη φέρει, ακόμη και αν προσπαθούσε (ακραίο) να …χειραγωγήσει τους υπηρεσιακούς παράγοντες για να πετύχει συνοπτικές διαδικασίες και ευνοϊκότερους όρους», αφήστε που υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο «το ΚΤΕΛ να υποστεί ζημία να εγείρει τεράστιες αποζημιώσεις κατά του Δημοσίου (Δήμου, κ.λ.π.)