Στην Ολομέλεια της Βουλής φέρνει το ζήτημα του ΤΕΙ Χαλκίδας ο Συμεών Κεδίκογλου. «Ας μην αφήνουμε άλλο αυτή την ιστορία να σέρνεται», ζήτησε από την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου ο βουλευτής κατά την ομιλία του στη Βουλή για το νομοσχέδιο του υπουργείου για τα πρότυπα πειραματικά σχολεία.
«(Το ΤΕΙ Χαλκίδας)… λειτουργεί εν μέσω πολλών καταγγελιών, εν μέσω διεξαγωγής διαχειριστικού ελέγχου, με συνδρομή και δεύτερου οικονομικού επιθεωρητή λόγω ακριβώς του όγκου της υπόθεσης, σε απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση επιθεωρητών εργασίας. Έχει προκηρυχθεί ΕΔΕ, έχει μπει ο Ελεγκτής Δημόσιας Διοίκησης, ο κ. Ρακιντζής. Θεωρώ ότι έχουμε υποχρέωση, επειδή ακριβώς υπάρχει πολιτική βούληση -και όταν ο κόσμος βλέπει ότι αργεί να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, γίνεται καχύποπτος και δεν υπάρχει λόγος να γίνεται καχύποπτος- να διαφυλάξουμε τη δημόσια περιουσία και το αγαθό της δημόσιας παιδείας και σας ζητώ να επισπεύσουμε την έκδοση των πορισμάτων των διαχειριστικών ελέγχων…»
Για το ίδιο το νομοσχέδιο, ο βουλευτής τάχθηκε υπέρ της επανασύστασης των Πρότυπων Πειραματικών σχολείων, καθώς «συγκροτείται ένας δημόσιος εκπαιδευτικός πόλος, που μπορεί να προσελκύσει πολλές οικογένειες μισθωτών, οι οποίες δεν έχουν την ικανότητα να στείλουν τα παιδιά τους σε κάποια ακριβά ιδιωτικά σχολεία… Αυτό έχει ιδιαίτερα μεγάλη αξία στη σημερνή κρίση που βιώνουμε, να μπορεί ένας γονιός που βλέπει ότι το παιδί του έχει ιδιαίτερες δυνατότητες να πάει σε ένα σχολείο να φοιτήσει χωρίς τα οικονομικά της οικογένειας να αποτελούν εμπόδιο και μειονέκτημα.
Το υπουργείο αξιοποίησε μάλιστα πρόταση του βουλευτή, που εισηγήθηκε στην αρμόδια επιτροπή την προηγούμενη εβδομάδα για την εξασφάλιση του αδιάβλητου στη διαδικασία αξιολόγησης και επιλογής των μαθητών: «θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ θετικό, όπως είδα τις διορθωτικές διατάξεις, ότι όπως και για την εισαγωγή στο λύκειο, έτσι και για το γυμνάσιο, θα πρέπει να γίνεται με έναν αδιάβλητο διαγωνισμό, αφήνοντας κατά τον ίδιο τρόπο τη σχολική μονάδα με ελευθερία να αποφασίσει ακριβώς τον τύπο του διαγωνισμού. Πάντως, θεωρώ ότι μόνο με κάποιου είδους αδιάβλητο τρόπο εισαγωγής διαφυλάττουμε την αξιοκρατία και δεν αφήνουμε περιθώρια, εάν θέλετε, για άλλου είδους παρεμβάσεις.»
Επανέλαβε επίσης τη θέση του να «έχει κάθε νομός να έχει ένα τέτοιο δικό του σχολείο»: «Είναι κρίμα ένας ολόκληρος νομός να αποκλείεται από αυτήν την ικανότητα. Και αν όχι σήμερα, τουλάχιστον αύριο, να προβλέπεται η διασπορά τους σταδιακά στη ελληνική περιφέρεια.»
Τέλος, για τις μεταγραφές, ο κ. Κεδίκογλου δήλωσε: «εκφράζω την ικανοποίησή μου που μου δίνεται η δυνατότητα να ψηφίσω ένα νόμο που βάζει επιτέλους τάξη και εξορθολογίζει τη διαδικασία των μεταγραφών που είχε προκαλέσει πάρα πολλές στρεβλώσεις που τις ζήσαμε όλοι τα προηγούμενα χρόνια. Ήταν πραγματικά ένας γόρδιος δεσμός που θεωρώ ότι επιλύθηκε κατά τον καλύτερο δυνατό και πιο δίκαιο τρόπο που μπορούσαμε να επιτύχουμε.»